Een onderscheidend visitekaartje in vijf simpele stappen

visitekaartjes-combinatieOnze communicatie mag tegenwoordig dan misschien grotendeels digitaal verlopen, het visitekaartje blijkt een blijvertje. Niets zo handig ook dan tijdens borrel, diner of lancering, na een korte kennismaking je visitekaartje overhandigen voor toekomstig contact. Alle benodigde informatie paraat en bovendien krijg je meteen een goede indruk van je contactpersoon. Een visitekaartje vertelt namelijk meer over je dan je zou denken. Zaak dus om goed na te denken over huisstijl, design en te vermelden gegevens, alvorens je naar de drukker gaat.

Ga je voor alleen een bedrijfsnaam en e-mailadres? Of komen je postadres en sociale media kanalen ook op je kaartje te staan? Kies je voor kleurrijk of klassiek? Wat voor materiaal en typografie wil je? Ga je voor rechttoe rechtaan of laat je je kaartje in een bepaalde vorm snijden? Wordt het een enkel of dubbel visitekaartje? Belangrijke punten om over na te denken. Immers, first impressions count en je maakt die eerste indruk maar één keer.

Ga je visitekaartjes drukken, laat de stijl van je kaartjes dan overeenkomen of terugkomen op je website, briefpapier en social media. Zo is het duidelijk dat alles onderdeel is van één groter geheel, jouw bedrijf, en verhoog je je herkenbaarheid.

Laat jij binnenkort je eigen visitekaartjes drukken? Neem onderstaande 5 tips dan ter harte.

  1. Geef onder je naam aan wat je voor de klant kunt betekenen
  2. Vermijd vakjargon, afkortingen en officiële titels
  3. Gebruik je volledige voornaam
  4. Wees creatief en onderscheidend
  5. Houd het simpel (less is more)