Categorie: "Algemeen"

11 office essentials op een rij

Heb je er wel eens bij stil gestaan wat je allemaal in en op je bureau hebt staan? Pennenbak, washi tape, nietmachine, agenda, externe harde schijf. Op een gemiddelde werkdag gebruik je stiekem veel meer kantoorartikelen dan je denkt. En waren dit soort producten tot voor kort ietwat saai en stoffig, inmiddels is de productcategorie ‘stationery’ hipper dan ooit.

Van Hema en Monki tot Asos en Paul Smith, van luxe tot high street, veel merken springen momenteel in op de trend van de fashionable kantoorartikelen. En zo is je plakbandhouder misschien zalmroze, je pennenbak voorzien van marmerprint en je liniaal en schaar van glanzend goud. Want ook je werkplek mag er best ‘gezellig’ en trendy uitzien. Het verhoogt de werkethos en maakt een foto van je kantooromgeving meteen tot een inspirerend plaatje.

10 tips om je bedrijf een extra professionele uitstraling te geven

Op je diensten valt misschien niets aan te merken, toch kun je de zaken als bedrijf altijd nóg professioneler aanpakken. Het zit ‘m in de kleine dingen, die jouw bedrijf qua perceptie laten groeien van ‘starter’ tot ‘ervaren’ en ‘ontwikkeld’. Je kunt denken aan de uitstraling van je kantoorpand of de wijze waarop je je kleed. Maar wat dacht je van alle andere manieren waarop jij met jouw bedrijf naar buiten toe treedt? Zoals aan de hand van je briefpapier, je enveloppen, je visitekaartjes en je brochures.

Een huisstijl is de key tot succes

Of je nu veel of weinig werknemers onder je hebt, een goede huisstijl is altijd belangrijk. Met een huisstijl creëer je je identiteit en herkenbaarheid. Als je eenmaal de stijl hebt gecreëerd, kun je dit toepassen op elke mail, brief of elk visitekaartje. Super handig dus! Dit geldt ook voor andere kantoorbenodigdheden als pennen en notitieblokken.

Maar deze brieven en visitekaartjes moeten dan nog wel bedrukt en geprint worden. Dit kan snel en voordelig bij Reclameland.

Wat levert een goed facilitair management op?

3405Facilitair management is een belangrijk onderdeel in de bedrijfsvoering. Als ondernemer heb je daar veelal weinig tijd voor. Toch is het belangrijk dat facilitair management tot in de puntjes geregeld wordt, anders krijg je klachten van zowel je werknemers als klanten die bij je op zoek komen. Wat levert goed facilitair management je nu eigenlijk op en hoe kun je dit het beste vormgeven?

Geen bankje nodig met deze rugtas

Foto: Bagobago

We zijn in Nederland dus wachten op de trein is bijna een vak. En met het beperkte aantal bankjes op het perron wil menigeen wel eens jaloers raken op bejaarden die op hun rollator kunnen zitten. Nu is er een rugtas met een ingebouwd krukje, omdat het 2015 is.

Dit boek is stiekem een meubelstuk

Kickstarter/Bookniture

Het oogt als een echt boek. Maar er zit geen verhaal in. Als je het uitklapt, heb je ineens een tafeltje of een krukje. Een ideaal cadeau-idee voor wie weinig ruimte in huis heeft of als relatiegeschenk.